Zvuk zahrnuje mnoho aspektů, ale nejčastěji se nám vybaví hudba – vytváří nejsilnější spojení v našem mozku. Spojení mezi hudbou a zážitky je neurologického charakteru, což znamená, že existuje vědecký důkaz, proč poslech refrénu určité písně okamžitě spouští vzpomínky na určité místo, čas a všechny emoce, které s tím souvisí. Když to značka využije, stane se hudba velmi lukrativním a emotivním nástrojem budování asociací spotřebitele s brandem.
Využití spojení hudby s našimi vzpomínkami a emocemi v marketingu a pro účely brandingu je fenomenální. Komerční skladatelé mají jedinečnou schopnost transformovat identitu brandu do muziky.
Proč použít vlastní hudbu a ne track z hudební banky?
Výhody vlastní hudby jsou zřejmé. Vaše společnost nesdílí svá vizuální aktiva s konkurencí. Na svých produktech nemáte logo konkurence. Proč by měla firma riskovat sdílení stejné hudby a zvuku? Získáte skladbu, která skutečně vypráví příběh vaší produkce a zvyšuje emocionální dopad příběhu. Perfektně sedí a odpovídá Vaším cílům, hodnotám a cílové skupině.
Dnes mnoho společností používá royalty free hudbu zdarma nebo hudbu z komerčních katalogů. Přestože hudební knihovny mohou nabídnout solidní hudební možnosti a být snadným a levným řešením pro projekt nebo obecnou značku, hudbu nevlastníte. Je to jako stavět dům na pronajaté půdě.
Vytvářením a produkováním hudby a zvuků na míru pro vaši firmu můžete získat řadu výhod, jejichž hodnotu a přínos oceníte v dlouhodobějším horizontu.
- Použitím hudby na míru zajistíte, že zvuk bude odpovídat náladě a tónu vašich vizuálů i vaší značky celkově.
- Když máte hudbu vytvořenou tak, aby vyhovovala značce, vaše marketingové úsilí bude mít významnější dopad a bude také více rezonovat u vašeho publika.
- Zvuková aktiva vyrobená na zakázku vás odliší od vašich konkurentů a zajistí, že nebudete znít jako jiné firmy na trhu.
- Zajistíte soudržnost mezi médii a kontaktními body značky, které lze přizpůsobit konkrétnímu médiu, pokud jde o délku, kvalitu zvuku a tón.
- Licencování hudby ostatních může být z dlouhodobého hlediska nákladné a můžete riskovat, že o ně v jednu chvíli přijdete. V důsledku toho ztratíte zvuk, který si vaši zákazníci spojují s vaší značkou, a budete nuceni začít s vaší zvukovou identitou znovu.
Využijte sílu hudby ke svému prospěchu
Studie ukazují, že míra zapojení značky, její uznání a líbivost je mnohem účinnější, když je hudba používána smysluplně a moudře v její prospěch. Firmy s hudbou, která odpovídá identitě jejich značky, vyvolávají vzpomínky o 96 % pravděpodobněji než ty, které mají hudbu nevhodnou nebo žádnou.
Proč? Protože hudba je jedním z nejúčinnějších nástrojů k vytvoření a změně našeho emocionálního stavu. Ovlivňuje naše nálady, pocity, chování a puls, díky čemuž se cítíme klidní, smutní, vyděšení nebo šťastní a povznesení. Většina zvuků, které nás dnes obklopují, je však náhodných – někdy dokonce nepříjemných.
Z tohoto důvodu není audio branding otázkou přidání dalšího zvuku, ale místo toho je to všechno o použití správného zvuku a hudby ve správný čas a na správném místě.
Audio video synchronizace
Lze připravit hudební podkres s přesným načasováním tak, aby ve dvacáté vteřině videoreklamy gradoval. Aby měl industriální bohatý zvuk s použitím zvukových barev, které jsou konzistentní s Vaší značkou a výrobky. V případě videohry se může hudba přizpůsobit ději.
Exkluzivní licence
U komerční tvorby neřeším licenci. S hudbou ode mne si můžete být jisti, že hudba, kterou vytvořím, je skutečně Vaše. Autorská práva jsou v dnešní době velmi komplikovaná a vždy je jistější sáhnout po autorské tvorbě, ke které Vám někdo přenechá veškerá práva a to zcela exkluzivně.